veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen


Wat wil je weten?

Omdat er over online marketing nog altijd veel vragen bestaan, hebben we een overzicht gemaakt met veel gestelde vragen. Als je op een vraag klikt verschijnt het antwoord onder de vraag. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur even een mailtje en wij zorgen ervoor dat deze wordt toegevoegd aan het overzicht.

Wat is internetmarketing?

Internetmarketing is de verzamelnaam voor het onder de aandacht brengen van bedrijven, producten en diensten door middel van internet.

Onder welke namen staat internetmarketing nog meer bekend?

Synoniemen voor internet marketing zijn ‘online marketing’, ‘search engine marketing’ en dit afgekort als ‘SEM’ wordt ook dikwijls gebruikt.

Welke diensten vallen er binnen internet marketing?

Zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), e-mailmarketing, display marketing, retargeting, social media, etc. Alle diensten die zorgen voor een betere online bekendheid.

Wanneer zie ik het effect van SEO?

Dat ligt eraan van welke dienst je gebruik wilt maken. Met het adverteren in Google kun je in principe al binnen 15 minuten in de zoekresultaten van Google getoond worden, aan de rechterkant en de bovenkant. Met zoekmachine optimalisatie kan het wat langer duren voordat je website bovenaan in de zoekresultaten van Google komt te staan. Afhankelijk van op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden, duurt het vaak tussen de 1-3 maanden voordat je een verbeterd resultaat ziet.

Wanneer merk ik het effect van zoekmachine optimalisatie?

SEO is een investering op de langere termijn, maar daardoor wel een stuk goedkoper dan bij SEA. Vaak zie je een duidelijke groei in de posities (dus welke plek de website in Google staat) na 1-3 maanden. Bij 3-6 maanden kan je website al in de top 3 behoren, afhankelijk van het aantal concurrenten en de kwaliteit van hun websites.

Welke diensten zijn voor mij het meest geschikt?

Het is vaak lastig om zelf te bepalen welke dienst interessant voor je is omdat er veel mogelijkheden zijn. Het is in ieder geval belangrijk om vooraf te bepalen wat je doel is. Wil je op (zeer) korte termijn resultaat boeken, dan is adverteren in Google het meest interessant, echter betaal je daar meer voor dan voor zoekmachine optimalisatie. Bij zoekmachine optimalisatie boek je resultaat voor langere termijn, maar voor minder kosten.

Zoekmachine optimalisatie is daarnaast duurzamer: want als je met adverteren geen budget meer hebt, zien zoekers in Google je vermelding niet meer. Zoekmachine optimalisatie is ‘natuurlijk’, waardoor een budget niet van belang is, hooguit een investering. Mocht je er zelf niet uitkomen kun je altijd contact met mij opnemen, wij helpen je graag.

Ik ben al klant bij een internet marketing bureau maar heb twijfels over hun diensten?

Wanneer je klant bent bij een ander internetmarketing bureau, kun je ons een analyse laten maken van je website. Op die manier kunnen wij zien welke gangbare werkzaamheden ten behoeve van de online vindbaarheid zijn uitgevoerd (of juist niet). Voor meer informatie kun je het beste even contact opnemen via het contactformulier.

Iemand in dienst nemen of een marketing expert inhuren?

Deze vraag wordt vaak gesteld. In de meeste gevallen (bijvoorbeeld bij regionale diensten) heeft het geen zin om fulltime iemand aan te nemen op internet marketing, omdat dat geen 40 uur per week kost. Maar stel dat iemand binnen het bedrijf thuis is in internet marketing, is het natuurlijk altijd handig om die een aantal uur met internet marketing bezig te laten gaan. Het belangrijkst is dat je de kosten tegen de opbrengsten afweegt, en kijkt of degene die je wilt aannemen genoeg kennis in huis heeft om verschillende werkzaamheden uit te voeren.